Η φωτογραφια της ημερας


Εικόνες με ...σημασία!.


Hide / Show



5.8.09

Ξεκινάει η κατασκευή της Ε-65

Ένας νέος αυτοκινητόδρομος ξεκινά να κατασκευάζεται από τον προσεχή Οκτώβριο με τη μέθοδο παραχώρησης. Ο λεγόμενος οδικός άξονας Κεντρικής Ελλάδος Ε-65, μήκους 175 klm, θα ενώσει την Ανατολική με τη Δυτική Ελλάδα, καθώς συνδέει τον ΠΑΘΕ -στο ύψος της Λαμίας- με την Εγνατία Οδό. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 1,6 δις ευρώ, κόστος διπλάσιο από τη γέφυρα Ρίου-Αντίρριου.

Όπως αναφέρεται στη σύμβαση παραχώρησης που κυρώθηκε στη Βουλή, ο οδικός άξονας θα είναι κλειστός αυτοκινητόδρομος ευρωπαϊκών προδιαγραφών, με έξι λωρίδες κυκλοφορίας (τρεις ανά κατεύθυνση) και διαχωριστική νησίδα στη μέση. Η κατασκευή θα διαρκέσει 5,5 χρόνια, αλλά σε 45 μήνες από την έναρξη των εργασιών πρέπει να έχει παραδοθεί το τμήμα Τρίκαλα-Καλαμπάκα-Εγνατία.

Τα διόδια του δρόμου θα υπολογίζονται ανάλογα με τα διανυόμενα χιλιόμετρα. Η σύμβαση δίνει επίσης τη δυνατότητα στο παραχωρησιούχο να εγκαταστήσει πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα είσπραξης διοδίων με ελεύθερη ροή οχημάτων (Free Flow System), που συνδυάζεται με σύστημα ηλεκτρονικής αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας. Ακόμη όμως κι αν εγκατασταθεί ένα τέτοιο σύστημα, προβλέπεται να υπάρχει τουλάχιστον ένας σταθμός χειροκίνητης είσπραξης ανά κατεύθυνση. Στους πλευρικούς ωστόσο σταθμούς διοδίων δίδεται η δυνατότητα εγκατάστασης συσκευών που θα δέχονται κέρματα. Το δε ανώτατο αντίτιμο καθορίζεται σε 0,04 ευρώ ανά χιλιόμετρο με τιμές 2003.

Πολύ σημαντικά για την αξία του έργου είναι δύο ακόμη στοιχεία: Πρώτο, το χρονικό κέρδος στο ταξίδι που εκτιμάται σε περισσότερο από μία ώρα και δεύτερο, η εκπληκτική μείωση των τροχαίων κατά 2.500 σε διάστημα 28 ετών (κατ’ εκτίμηση). Σύμφωνα άλλωστε με σχετικές μελέτες, τα θανατηφόρα τροχαία στους αυτοκινητόδρομους δε ξεπερνούν το 5% του συνόλου, γι’ αυτό και θεωρούνται οι ασφαλέστεροι δρόμοι.